Sim City
Col·laboració de Maria-Isabel Pérez-Molina per al capítol Contes interactius
El videojoc SimCity va ser creat per Will Wright al 1989 amb la finalitat de construir i desenvolupar una ciutat amb un sentit ampli de l’urbanisme. Es pot considerar com l’antecedent d’un dels jocs més populars en aquest moment; Els Sims.
El desenvolupament d’aquest videojoc no va acabar a la seva primera versió, sinó que ha anat evolucionant mica en mica i s’han anat creant noves versions. La primera versió va ser SimCity Classic, al qual van seguir SimCity 2000, SimCity 2000 Special Edition, SimCity 3000, SimCity 3000 World Edition, SimCity 4, SimCity 4 Deluxe i SimCity 4: Hora Punta.
Aquesta última versió és un dels jocs més realistes del mercat en el que a creació de ciutats respecta; probablement és l’únic joc de pc enfocat únicament en l’urbanisme y la creació de ciutats, tenint un enfoc molt directe en relació a la producció de cases particulars.
La seva expansió “Hora punta” conté noves eines de carreteres com el monorrail o rodalies elevat. A més és, fins ara, l’últim llançament disponible de la saga. Una característica innovadora en aquest joc respecte als altres es la possibilitat de conduir un avió i/o fer missions amb ells.
En els nostres dies es planteja la distribució de la següent versió del videojoc: SimCity 5, que ja està en desenvolupament segons les declaracions de Luc Barthelet, actual director general de Maxis. El passat 2 de novembre de 2006, Electronic Arts (EA) va comunicar als seus inversors que aquesta sortiria entre els mesos de setembre del 2007 i març del 2008.
El joc ofereix també una gran varietat d’objectes per decorar la nostra pròpia ciutat, ja sigui per finalitats decoratives com per aconseguir una major aprovació com a alcalde par part dels residents (els Sims).
La gran comunitat que envolta el joc ha aconseguit estendre’l molt més enllà d’on ho va fer la seva empresa creadora (Maxis), millorant l’algoritme de cerca de camins dels personatges, afegint una gran quantitat d’edificis relacionats amb el joc o fins i tot convertint-lo en jocs completament diferents com pot ser “urbanitzar el planeta Mart” o “crear un paradís vacacional”.
Aquest videojoc d’estratègia ens permet dissenyar i planificar una ciutat i gestionar la seva dinàmica. El joc, que podria considerar-se una combinació de models de simulació, ha trobat una aplicació inesperada: s’utilitza per ensenyar gestió i planificació urbana a futurs professionals. Aquest nou sector de mercat s’ha convertit en un negoci per Electronic Arts, l’empresa comercialitzadora del videojoc, i ha introduït, de forma imperceptible, canvis en la forma d’entendre i aplicar la planificació urbana.
Col·laboració de Maria-Isabel Pérez-Molina per al capítol Contes interactius