King’s Quest

Col·laboració de Rubén Sánchez per al capítol Aventures virtuals

King’s Quest és una saga de vuit videojocs del gènere aventura gràfica dissenyats per Roberta Williams i desenvolupats per la companyia Sierra Entertainment. Els quatre primers capítols es desenvoluparen amb tecnologia bidimensional però dotats d’il·lusió en 3 dimensions i combinen aspectes propis de les aventures conversacionals (escriptura de les ordres i converses amb altres personatges) amb altres propis de les aventures gràfiques (moviment del personatge mitjançant cursor); del cinquè al setè capítol es mantenia la tecnologia bidimensional (amb il·lusió tridimensional), tot i que més desenvolupada, però el control ja es feia amb cursor totalment; el darrer capítol va desenvolupar-se en 3 dimensions i va allunyar-se de l’esperit inicial de la saga afegint elements propis del videojocs de rol i d’acció.

Les aventures virtuals King’s Quest solen estar protagonitzades per un cavaller reial, Graham, i els membres de la seva família: la seva dona, Valanice, i els seus fills bessons, Alexander i Rossella (al vuitè capítol el protagonista era Connor Mac Lyrr). Molts personatges de ficció han aparegut al llarg de la saga, sobretot en el primers capítols, com ara La Bella i la Bèstia, la Caputxeta Vermella o Dràcula. També hi ha moltes referències la mitologia grega, romana i celta. La història narra les aventures que realitza Graham per ordre del seu rei sota la promesa de que si aconsegueix completar la missió serà el pròxim rei quan ell mori.

El desenvolupament de l’aventura i l’argument és realitza a partir de la resolució de trencaclosques de dos tipus: a partir de la utilització d’objectes recol·lectats prèviament o bé pensant la seva resolució lògica. Una estratègia important a l’hora de poder resoldre els problemes que es presenten és la utilització de tots els sentits del personatge (mirar, escoltar, olorar, tastar i provar) per tal d’aconseguir tota la informació possible. El món on es desenvolupa l’aventura es molt extens i complet, de manera que el nostre personatge pot viatjar lliurement cap a nord, sud, est i oest, tot i que acabarà trobant barreres geogràfiques (mar, muntanyes) que li impossibilitin continuar o bé al arribar al límit tornarà a aparèixer a la primer pantalla (com si hagués fet un volta sencera al mapa).

L’impacte de King’s Quest va ser tan fort que encara avui es considerat un dels videojocs més importants de la història. Encara avui es realitzen reversions dels capítols millorant el seu aspecte gràfic i les seves opcions i, fins i tot, es realitzen seqüeles no oficials algunes de les quals, tot i ser productes amateur, no tenen res a envejar als capítols publicats.

Col·laboració de Rubén Sánchez per al capítol Aventures virtuals